This service is only for foreign residents in Korea. Overseas residents are not eligible.
EN

English consultation available — No language barrier

IBS
IBS

Q. Is chewing gum an unhealthy habit?

A.

Yes, when you chew gum, you tend to swallow air, which can cause abdominal bloating. Additionally, the sweeteners in gum (such as sorbitol) can also cause diarrhea.

📝 Detailed Answer

네, 껌을 자주 씹는 습관은 여러 가지 부작용을 일으킬 수 있습니다. 껌을 씹을 때 자연스럽게 공기를 함께 삼키게 되는데, 이렇게 들어온 공기가 소화기관에 머물면서 복부 팽만감과 불편함을 유발하곤 합니다. 또한 껌에 포함된 감미료인 소르비톨이나 자일리톨 같은 인공 감미료는 장에서 흡수가 잘 되지 않아, 사람에 따라 설사나 복부 불편감을 일으키기도 합니다. 특히 소화가 약하거나 장이 예민한 분들이라면 더욱 주의가 필요합니다. 더불어 오래 껌을 씹으면 턱 관절과 교근에 계속된 자극을 주게 되어 턱 통증이나 긴장을 경험할 수도 있습니다. 개인차가 있으므로 모든 분이 동일한 증상을 겪는 것은 아니지만, 소화 불편감이 있다면 껌 사용을 줄여보시고 그래도 증상이 지속된다면 한의사와 상담하여 정확한 상태를 파악하시기를 권장합니다.
Dr. Yeonseung Choe

Expert Verified

Dr. Yeonseung Choe

Chief Director

← Back to IBS

Related Resources

Useful Next Reads

Current page Is chewing gum an unhealthy habit?

Continue with the most relevant guides and care pages.

Best Next Read Program

소화기질환

위장병, 움직임을 되살려야 낫습니다. 굳어진 담적을 풀고 위장 운동성을 회복시켜 편안한 속을 되찾아 드립니다.

View program